22.2.2018

lauantai 18. joulukuuta 2010

MUISTELMA, OSA 1: MATKA TENERIFFALLE SANOIN JA KUVIN

Tänään on jo taas lauantai ja 18. päivä joulukuuta. Aamusella alkaa hieman valostaa vasta kello 9 aikaan, joten tuleepa nukuttua jo hieman pidempäänkin. Pakkasta on tänään koneeni mukaan ollut -14 astetta.

Me tulimme kotiin Teneriffalta siis torstai yönä kello puoli kahden aikaan, koneemme ollessa myöhässä tunnin ilmastomuutoksen vuoksi. Eli Poriin lähtevä kone oli siis niin jäässä, että siihen piti ruiskuttaa jotain jäätymisen esto ainetta. Mutta niin olimme me matkustajatkin jäässä ja varsinkin, kun meillä oli vain kesäkamppeet päällä, hrrrr.

Mutta palatkaamme meidän lähtöpäiväämme eli 4. joulukuuta. Olen jo riputelut muihin blogeihini videonauhoituksen pieniä pätkiä matkaltamme, joten nyt on kirjoituksen ja kuvien vuoro.

Lähdimme siis matkaan Aurinkomatkojen avustuksella ja koneemme lähti Porista kello 6.20 eli herätys oli kello 4.00. No, kaikki meni hyvin ja saavuimme Helsinkiin kello 7 aikaan. Koneemme piti siis lähteä kello 10.00...mutta...mutta...niin ei vaan käynytkään.

Minä otin siellä odotustiloissa esille sukan kutimeni ja siinäpä aikani kuluikin oikein hyvin useita tunteja. Pääsimme koneeseen kello 10, mutta saimme odotella koneessa 3 tuntia ja sitten meille ilmoitettiin, että Espanjan lennonjohdon lakko on ja kone ei voi lähteä. Kone oli täynnä matkustajia ja lapset alkoivat jo hermostua ja itkivät kovin kukin vuorollansa ja välillä yhtäaikaakin.

No, meidät piti siis siirtää Hyvinkäälle asti Rantasipi Sveitsi hotelliin, koska helsingissä oli hotellit täynnä. Meille oli kuitenkin hyvin järjestetty kaikki Aurinkomatkojen puolesta eli oli bussikuljetus hotelliin ja siellä saimme syödäksemme. Aurinkomatkat oli järjestänyt kaiken oikein hyvin ja bussikuljetus vei meidät kaikki taas aamulla koneeseen. Nukuimme hotellissamme oikein hyvin ja aamupalan syötyämme olikin jo bussi valmiina lähtöön kello 6.40.

Koneen piti lähteä sunnuntaina kello 10.00, mutta lähtö olikin siirretty kello 13.00. Kävimme  syömässä terminaalin alakerrassa, jossa olikin makoisaa ruokaa. Ja kone pääsi lähtemään vasta kello 13.30 jeeee. Se vasta olikin riemua, kun kone nousi ilmaan. Minä sain jo odottaessamme kudottua ensimmäisen sukan valmiiksi ja aloittelin heti toista sukkaa ja sitäkin ehdin kutoa jo matkan aikana yli 20 cm.

Kone laskeutui Teneriffalle eteläiselle lentokentälle kello 20.15. Jeeee, mikä riemu syntyikään, kun saavuimme perille.

Siellä oli jo pimeää ja palmut huojuivat leppeässä tuulessa.

Tällaista siis tällä kertaa ja seuraavaksi päivittelen blogiani:

Nyt toivottelen teille kaikille oikein mukavaa viikonloppua!

1. Ilman viivytyksiä ei teidän lomanne päässyt alkamaan vaikka kotimaan lakot eivät hidastaneet niin sitten Espanjan lennonjohdon lakko.Ei ole yhtään kiva varmasti odotella tunti tolkulla että päästäänkö vai ei lennolle.

Meidänkin lomallelähtö myöhästyi muutaman tunnin ei tosin lakon takia vaan rehunjako vaunu hajosi aamulla lomittajalla ja se täytyi korjata että saa elikoille ruuat eteen jaettua.

Leppoisaa joulun odotusta.

2. Kiitos kommentistasi Tarikka! Ainahan sitä voi tapahtua kaikenlaista, mitä ei tule ottaneeksi huomioon ja just tietty kun pitäisi lähteä jonnekin. Mutta lopussa kiitos seisoo! Mukavaa joulun odotusta!

3. Hienoa että pääsitte matkaan vaikkakin myöhässä. Jännäsin hurjasti lähtöänne :D.

Kun me laskeuduimme Teneriffalle, esikoisen ensimmäinen kommentti oli: "Vau, villipalmuja!"

4. Kiitos kommentistasi Huopatossunen! Juu, ihan kiva oli päästä sinne vaikka myöhässäkin. Ja palmut olivat tosi kauniita ja se Antlanti, wau, mitkä tyrskyt. Mukavaa viikonloppua!

5. No sehän on hyvä homma että pääsitte matkaan vaik,myöhässä,se vaan lisäsi jännitystä elämään:)Siellä palmujen alla varmasti ol mukavaa:D,sai nauttia ja mitkä näkymät siellä onkaan.Mukavaa joulun odotusta ystäväni♥

6. Kiitos kommentistasi ystäväni Tansku! Siellä oli aivan ihanaa ja sinne kaipaa sydämemme jälleen! Oikein rauhallista joulun odotusta!

7. Olipas teillä vaihderikas matkan alku. Onneksi ette menettäneet monta matkapäivää kuitenkaan.
    Me olemme etsineet tammikuuksi matkaa, mitään ei kuitenkaan ole vielä varattu.
    Tervetuloa lumituiskuiseen kotimaahan.

8. Kiitos kommentistasi Hilkka! Meillä oli aivan upea matka siellä ja muusta kerron sitten myöhemmin kunhan jaksan. Olen kirjoittanut kaiken ylös...ja saatte ihmetellä asioita, joita ei osaa ainakaan meikäläinen kuvitellakaan. Kyllä olisi halunnut lähteä heti takaisin! Mukavaa sunnuntain jatkoa ja rauhallista joulun odotusta!

9. Varmasti toi pientä jännitystä kun lähtö viivästyi!
    Mukavaa joulunodotusta:)

10. Kiitos kommentistasi vesimiesneuloo! Kyllähän se aika siinä meni kutoessa sukkaa, mutta mihinkään ei sieltä voinut lähteä. Rauhallista joulun odotusta teille kaikille ja Manulle lentosuukkoja!

VIIMEINKIN PÄÄSEN TÄNNEKIN BLOGIINI

Tänään on sunnuntai ja 22.11.2020. Aurinko laskee ja tulee hämärää. Olen onnellinen, kun pääsen tänne blogeihini pitkästä aikaa. Kirjoitan t...