22.2.2018

22.2.2018

keskiviikko 14. elokuuta 2013

VETTÄ SATAA, SYKSY TULLUT

 

 

Tänään on keskiviikko ja 14. päivä elokuuta. Vettä satelee ja välillä oikein tulee kovaankin. Taivas on pilvessä ja asteita on +19. Syksy on tullut jo hämärine päivineen tänne Pohjolaan. Ilmat viilenevät ja päivät lyhenevät koko ajan. Mutta luvassa on ainakin aurinkoinen syyskuu ja sehän helpottaa meitä muuttolintujakin kovin, kun on kuitenkin paljon asioita hoidettavana ennen etelään muuttoa. Viimeksi kun olimme sen viisi kuukautta ensimmäistä kertaa, niin minulla olikin jo kova ikävä rakkaitani. Mutta nyt tiedän, että heillä on hyvä olla ja minä voin ajatella enemmän itseäni ja terveyttäni. Rakkaushan ei katoa minnekään, vaikka olisi maapallon toisella puolella.

Swan-Love-Heart

Haavani siis vuotaa edelleenkin, mutta näytteessä ei ilmennyt yhtikäs mitään, ei tulehdusta eikä kasvua. Siis, kukaan ei tiedä, mistä moinen vuoto johtuu eikä kukaan siis osaa tehdä mitään, jotta se loppuisi. Se vuoto ei ole aivan kivuton siis.

Mutta pääasiahan on, että ei ole mitään tulehdusta ja kaikki on siis hyvin. No, verenpaine on koholla ja niin oli verensokerikin, mutta nehän on vain niitä elämän pieniä murheita. Iloisin mielin vaan eteenpäin sinnitellen, jotta silmät pysyisivät aina auki.

Mutta nyt toivottelen teille oikein ihanaa päivän jatkoa sateesta huolimatta, sillä on kodikasta olla kotona ja katsella, kun sadepisarat valuvat ikkunanruutua pitkin alas ja  ropisevat ikkunalautaan vasten.

5 (www.cute-pictures.blogspot.com)

6 kommenttia:

  1. Olipas erikoinen, vaikka tietty hyvä uutinen.
    Se on kuitenkin varmaa, ettei tuollainen haavan vuotaminen vuositolkulla ole normaalia!
    Minusta asia vaatisi kyllä selvittelyä, jotta voitaisiin alkaa hoitaa, eikä vain poistaa oiretta!
    Lämmin halaus sinne!
    tuksu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi tuksu! No, juu, tämän vastauksenhan jo arvasikin. Mutta itsekin ihmettelin vastausta, kun tätä on jatkunut jo kolme vuotta ja 10 vuotta vanhasta haavasta. Enpä meinaa enää jaksaa kestää tätä vuotoa, mutta sinniteltävä vaan on. Huomenna on oma lääkärini, joten kysäisenpä häneltä. Ja sitten on se muuttokin muuttolintujen kera, joten voihan sielläkin tietää sitten jotain enemmän...
      Mutta nyt vaan iloisin mielin oleskelua ajatellen ja sinulle sinne lämmin halaus!

      Poista
  2. Kannattaisi kyllä hoitaa tuo asia kuntoon ihan täällä Suomessa. Minä en uskaltaisi lähteä aikaisemmin. Vaikka olemme Euroopan maita, niin bakteerikanta on kuitenkin erilainen.Itse olen lähdössä Torreviejaan mieheni kanssa, mikäli saan lentoluvan.
    Tänään olen menossa uniapneatutkimuksiin neurologiselle osastolle. menen klo 18.30 ja pääsen aamulla pois.

    Iloista mieltä ja mukavaa päivää. Enkelit meitä suojelkoon :) Marjaleena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi Marjaleena! Lääkärini sanoi, että haavalle ei voi tehdä mitään ja jos menisi leikkaukseen, niin voisi olla edessä samanlainen levittymä. Me lähdemme myös Torreviejaan puoleksi vuodeksi. Olemme siellä olleet ennenkin ja siellä on terveellinen ilmasto ja ihanat ystävämme!
      Mukavaa päivän jatkoa myös sinulle ja enkeleitä lähetän luoksesi!

      Poista
  3. On aika outoa. Minähän en ole lääkäri, enkä edes tiedä missä haava on.
    Toivon kuitenkin, että siihen keksitään joku hoitokeino, koska tiedän, kuinka tärkeää on "sairaalle ihmiselle" ;) päästä pois Suomen loskakeleistä. Minä olen yleensä asunut Malagan tienoilla, koska siellä on kaikki rakkaat ystävät. Torreviejasta en tunne montaakaan ihmistä ja nekin ovat virtuaalisia "facebook" kavereita. Sairastan sellaisia sairauksia, että se micro-ilmasto houkuttelee. Tänne Suomeen en halua jäädä pakkasen armoille. Olen jo voidellut miestäni peräti omalla autolla matkustamaan. Olen pahasti astmaattinen ja lisänä vielä keuhkoahtauma plus sydämen vajaatoiminta. Jos elonpäivät alkavat olemaan kortilla, niin Espanjan auringon alla olen valmis kuolemaan. Paperitkin on jo tehty. Ei tarvitse perikunnan kallista lentoa kustantaa.
    Menipäs tämä nyt dramaattiseksi. Sinulla on todella mukavia harrastuksia. Haitarinsoitto on sellainen taito, jota arvostan erityisesti. Myös laulu, jota rakkaasi harrastaa on kadehdittava taito. Oletko kauan harrastanut nukkien keräilyä? Minä en harrasta tässä nykytilassa mitään. Ainoa harrastus on pieni koirani.

    Lämmintä syksyn alkua ja mukavaa matkan odottelua :) Marjaleena













    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi Marjaleena! Minulta leikattiin sappi 10 vuotta sitten, joka tulehtui ja siitä kehkeytyi tyrä, potkupallon kokoinen, joka leikattiin samasta haavasta 5 kuukautta edellisen haavan parantumisesta. Kolme vuotta sitten tämä haava alkoi vuotamaan ja tätä on jatkunut kerran kuukaudessa parissa ja vuoto kestää 3 vrk-viikkoon. Mutta tähän ei auta kuin suihkuttelu ja paikallinen hoito eli antibioottivoidetta päälle. Toki on mahdollisuus mennä leikattavaksi uudelleen, mutta siihen rääkkiin en enää mene. Minulla on myös astma ja olen huomannut Torreviejan ilmaston erittäin hyväksi myös verenpaineelleni ja diabetekselleni. Minulla on lapsesta asti ollut nukkeja, joten nyt kun en enää voi pitää koiraa, niin olen tehnyt vaatteita nukeilleni, joita nyt on jo 106. Yritän harrastaa näitä mieluisia asioita, jotta en ajattelisi liikaa sairauksiani. Mutta jos kuolen Torreviejassa, niin olen siitäkin hyvin onnellinen, sillä "Mun sydämeni tänne jää..." pitää paikkaansa. Mutta nyt toivottelen sinulle voimia lähteä etelään vaikka autolla, koska silloin voi pysähtyä kun siltä tuntuu. Aurinkoista päivää sinulle!

      Poista

VIIMEINKIN PÄÄSEN TÄNNEKIN BLOGIINI

Tänään on sunnuntai ja 22.11.2020. Aurinko laskee ja tulee hämärää. Olen onnellinen, kun pääsen tänne blogeihini pitkästä aikaa. Kirjoitan t...